Chyba
  • Error the gallery with an id of: 196 is not published

1Každý začátek školního roku se snažíme, ještě před tím, než začne „lavicový režim“, zavzpomínat na prázdniny a zpříjemnit si první dny výuky vlastivědnou vycházkou po okolí Davle. Výlet, který podnikneme, má několik  částí. Poznat něco nového, co máme nadosah ruky, cestou povyprávět a navodit atmosféru budoucí spolupráce a práce a tohle celé zakončit zamyšlením, názorem zhodnocením nebo prostým popsáním situace, čímž se ponoříme již do výuky jako takové.

Letošní osmá třída vzala na takovou vycházku nově příchozí na druhý stupeň, a to 6.A. Cílem byla cesta - z Hradišťka na Sekanku, vyhlídku Orlí hnízdo a přes Pikovice  zase zpátky k naší škole.

„1. dubna 2017 byla totiž slavnostně zahájena nová naučná stezka o 10 zastaveních vedoucí ze zaniklého středověkého městečka Sekanky u Hradišťka na klášter na Ostrově u Davle a ke kostelu sv. Kiliána.“(www.archeologienadosah.cz)

A aby to žáci obou tříd neměli příliš snadné, kromě odprezentování nových informací z jednotlivých naučných tabulí v hodině dějepisu (6.A), měly obě třídy v českém jazyce napsat své postřehy. Šesťáci se zhostili svého úkolu velmi statečně. Zadání bylo návodné k výletu a znělo: napište 6 řádků, (ne více, ne méně), použijte 3 slova a snažte se  o pravopisnou správnost. Osmáci, protože jsou již o 2 školní roky moudřejší a zkušenější, měli zadání také složitější: 12řádků, 3 slova, pravopisnou správnost. Jejich slova však vyžadovala více zamyšlení a porovnání sebe samých nyní a před dvěma roky, nebo jak se asi cítili šesťáci se staršími spolužáky.

Jak jejich snažení dopadlo, můžete posoudit sami.

Očima šesté A

Ve středu jsme se vydali s osmáky na výlet. Nejprve jsme autobusem dojeli na Hradišťko a z Hradišťka jsme šli do pikovické cukrárny. V cukrárně si každý něco koupil. Cestou do cukrárny jsme zažili úžasné dobrodružství. Viděli jsme celou Davli z protějšího břehu.

Včera  6.9. jsme jeli na výlet s osmáky. Jeli jsme autobusem na Hradišťko, z Hradišťka jsme šli na vyhlídku Orlí hnízdo. Byl to docela zážitek. Když jsme šli zpátky, tak jsme se stavili v cukrárně v Pikovicích. Musím říct, že tenhle výlet se mi i docela líbil.

Včera jsme byli s osmáky na výletě plném zážitků. Jeli jsme autobusem na Hradišťko, zámek a šli jsme na Sekanku. Cestou jsme dostali ještě mapy a čísla k naučným tabulkám. Byli jsme i na vyhlídce Orlí hnízdo. Poté jsme zašli do cukrárny, kde nám uletěla mapka. Ami ji našla. Pak jsme šli zpátky do školy, někteří na oběd.

Včera jsme měli sraz v 7.55 před školou. Jeli jsme společně s osmáky na výlet na Sekanku. Když jsme tam přijeli, prošli jsme si informační stezku, pak jsme šli odtud pěšky ke škole. Byl to hezký zážitek.

Je středu jsme jeli autobusem na výlet s celou třídou a osmáky na Hradišťko. Když jsme vystoupili z autobusu, dostali jsme takové mapky. Tam jsme si zakreslovali, kudy jdeme. Šli jsme až na místo, které se jmenovalo Sekanka. Zde byly informační tabule, které jsme si přečetli.

Včera jsme byli na výletě. Jeli jsme na Hradišťko,zámek, kde jsme vystoupili společně s osmáky. Pak jsme šli kousek dál, kde nám paní učitelka rozdala mapu. Podle mapy jsme pokračovali na vyhlídku Orlí hnízdo. Upřímně, nebyla to zrovna nejlepší cesta, ale naštěstí nám nepršelo. Z tohoto výletu jsem si odnesla super zážitek.

Výlet s osmou třídou se nám moc líbil a velice jsme si ho užili. Přestože nás bolely nohy, zažili jsme spousty nezapomenutelných zážitků. Těším se, že zase někdy vyrazíme na podobný výlet.

Ukázka z 8.třídy

…dostali jsme mapky, abychom věděli, kde právě jsme a zároveň každá skupinka dostala číslo a museli jsme najít svou naučnou tabuli. Tu přečíst a zapamatovat si informace… se šesťáky jsme se porovnávali. Kdo je hodnější, jestli, když jsme byli v jejich věku nebo oni teď... AB

Ve středu jsme jeli se šesťáky na výlet na Sekanku. Nemůžu uvěřit, že teď jsme my ti starší. Ale v porovnání, kdy my jsme byli šesťáci, mi přijde, že vypadají starší a vyspělejší než my. Když jsme byli na Sekace a přišla chvíli, kdy na ně paní učitelka volala, aby šli k ní, byli zmatení a moc jich nešlo. Asi byli vystresovaní kvůli nám, že jsme starší, ale nemusí se bát, protože jsme všichni stejně moudří… BS

Když jsme ve středu jeli na Sekanku, měla jsem z letošních šesťáků zvláštní pocit. V tom smyslu, že mi přišlo, že jsou, v porovnání s námi v šesté, drzejší než jsme byli my. Možná mi to jen přijde. Ale zase, abych pravdu řekla, tak se tam našlo pár takových, kteří jsou mnohem moudřejší a vyspělejší (psychicky) než jsem byla třeba já. I přesto byl s nimi výlet fajn. Až budou starší, tak budou v pohodě. Lonští deváťáci z nás měli nejspíš stejný pocit. KJ

Letos jsme my osmáci… paní učitelka EN má nově šesťáky, a tak budeme „všude“ jezdit s nimi. Když jsme my byli v šesté třídě, tak jsme taky jezdili s osmáky. V porovnání s nimi jsme byli určitě moudřejší a lepší. Ale zas je dobrý, že můžu být teď ten velkej, i když jim je to asi jedno… MN

Když jsme byli šesťáci, nebyli jsme o nic moudřejší než jsme teď. Uměli jsme toho méně a ty dva roky nám toho daly mnoho nových znalostí a dovedností. Měli bychom si uvědomit, kolik nám je a do jaké třídy chodíme. Měli bychom se i lépe chovat a být rozumnější, i když to není tak lehké. … Měli bychom si také uvědomit, že příští rok budeme dělat přijímačky a od toho se odrazí i náš život…KV