11

Soutěž, která testuje znalosti dětí o přečteném předem vybraném textu, se, se kvapem blíží. Máme v plánu vyhrát, v horším případě se umístit tak, abychom se za svou práci nemuseli stydět.
Naším úkolem je přečíst v kolektivu 5 různých titulů a později v online testu dokázat zodpovědět 5 otázek ke každému z nich. 

     
 Na počátku jsme se rozhodli, že se rozdělíme na 5 skupin. Problém není jen knihu přečíst, ale i utvořit „správnou“ skupinu, v níž se bude i dobře pracovat.  Naše vztahy se během těchto dvou měsíců nejrůznějším způsobem mění, ale skupiny musí zůstat, bez ohledu na naše kamarádství, stejné. Potýkáme se proto také se vztahy ve skupině. Najednou ten skvělý kamarád, kvůli kterému jsem chtěl v oné skupině bezpodmínečně být, už není tolik mým kamarádem. Jsme postaveni do situace, že musíme společně pracovat a umět se nadnést nad dílčí starosti a neshody. Máme přece společný cíl.
Každý titul by tedy mělo číst přibližně 5 dětí, které si ve skupince mezi sebou mohou o knížce povídat a klidně si vzájemně klást zkušební otázky. To nám sice ještě dá práci, abychom našli až tolik čtenářů, ale protože v 6.A, která se projektu účastní, máme tak nadšené čtenáře, kteří si chtějí přečíst i dvě knihy, věříme, že týmy poskládáme! Skupinové čtení a sdílení informací o přečteném je žádoucí aktivita. Jedná se o způsob, jak ukázat dětem, že čtení není pouze intimní a soukromou činností, že knihy jsou námětem k hovoru a sdílení společných zážitků. Soutěž zároveň vyžaduje práci v kolektivu, i proto je důležité trénovat spolupráci.

Držte nám tedy palce, od pondělí 4.2. začínáme číst, knihy už nám dorazily a můžeme se do toho pustit. Máme na to zhruba dva a půl měsíce! Během měsíce března se dozvíme přesné a podrobné instrukce k online kolu soutěže, které proběhne v pondělí 15. dubna 2019 v 10:00h.
 Ať se nám organizátoři trefí do toho, co víme. Ještě lepší by bylo, kdyby vymysleli stejné otázky jako my. Totiž – abychom si vyzkoušeli soutěž nanečisto a připravili se na nejrůznější úskalí, sami jsme vymysleli 10 – 15 otázek ke každé knize, zapsali je a ostatní na ně zkusili odpovědět. Ať víme, jak pečlivě každý z nás čte!
Budeme muset ještě zvolit správnou strategii na zapisování odpovědí a vymyslet, jak nejlépe a nejrychleji dotazník vyplnit. I čas totiž může hrát velkou roli.
Myslete na nás!