ZÁKLADNÍ ŠKOLA DAVLE

UČÍME SE PRO ŽIVOT

Přihlášení

Chyba
  • Error the gallery with an id of: 449 is not published

logo02

Pustili jsme se do tématu Typy médií. V obou devátých třídách už máme toto téma probráno ze všech stran. Nyní proběhly v jedné šesté a také v osmé třídě další lekce na dané téma. Děti, které učí paní učitelka Limprechtová si mohly vyzkoušet stejné pracovních metody. V první fázi děti zapisovaly, co se již z mediální gramotnosti dozvěděly, a tedy, co si pamatují.

 


V šesté třídě si každý napsal na volný list papíru 6 slov a slovních spojení, která se k médiím vztahují. Zaznamenané pojmy jsme přečetli a porovnali.


V druhé fázi hodiny měli děti k dispozici list s tabulkou V-CH-D – do níž postupně doplňovali odpovědi – převážná většina třídy šesté hned při první otázce zapsala do tabulky - chci se dozvědět - co vše spadá do médií. Zároveň si pouštěli video - ze stránek www.chytraskola.cz . Toto video zodpovědělo otázky, na které chtěli žáci znát odpovědi. Rozdíly mezi státní, veřejnoprávní a soukromou televizí. Vysvětlili jsme pojmy „konsesionář“, doplnili jsme požadavky na veřejnoprávní televizi, vysvětlili si etický kodex. V poslední fázi hodiny jsme zjistili, že převážná část listu byla ve V-CH-D byla zaznamenána v kolonce CH, a tedy nové informace v poslední části – dozvěděl jsem se.


Na závěr hodiny si žáci vyplnili informačně nabitý kvíz a společně s paní učitelkou zkontrolovali. Tato hodina byla velmi přínosná, neboť dětem vysvětlila spoustu neznámých pojmů a logicky rozřadila média.
V osmé třídě probíhala hodina zcela stejně. Nicméně závěr je jiný. Žáci měli většinu otázek správně zodpovězených v kolonce Vím. Výsledek byl tedy spíše utřídění informací. Jak se orientovat v médiích, kde hledat zprávy zaručené a poznat nezaručené. Žáci sami popisovali, s čím se již setkali. Na konci hodiny proběhl kvíz – děti pracovaly rychle a ve většině případů i správně. Chybovaly v jedné otázce – výše koncesionářského poplatku - kterou si následně s paní učitelkou vysvětlili.


Druhá hodina v obou třídách navazovala na předchozí a již známé termíny. Formou otázek si děti ověřily, jestli dokáží znovu pojmenovat a vysvětlit termíny. Hledaly rozdíly mezi seriózními a bulvárními články, jaké informace se dozví v různých variantách zpráv o jedné události. Porovnávali titulky v článcích na internetu. Zkoušeli tvořit k článkům své vlastní titulky tak, by je čtenáři rozklikli. Na závěr si vyzkoušeli generátor titulků uvedených na stránkách www.chytraskola.cz, což děti velmi pobavilo a zároveň si uvědomily, jak snadno jde s ostatními lidmi manipulovat.

Radka Limprechtová, Pavla Charvátová

 

DŮLEŽITÉ TELEFONY


kancelář školy: 257770452

ředitelka školy: 605375730

školní jídelna: 608010913

SOCIÁLNÍ SÍTĚ A ODKAZY


  



PRO UČITELE


 

školní email

ZŘIZOVATEL


 

Městys Davle


ADRESA ŠKOLY


Základní škola Davle

Školní 96, 252 06 Davle

email: reditel@zs-davle.cz


IČO: 47005319 | DIČ: CZ47005319

(ID DS): wwnnk9y

Číslo účtu: 2201841876/2010

REDIZO: 600053407

Copyright © 2013 - 2016 Základní škola Davle | Všechna práva vyhrazena | 

Informace o webu | zpětná vazba |