Výstřižek 0V obou šestých třídách máme v českém jazyce a literatuře probrané pověsti. Dozvěděli jsme se spoustu informací, dokážeme rozpoznat pověst od bajky a pohádky právě podle typických znaků. Mimo jiné se pověsti mohou vázat ke konkrétnímu místu, a tedy umístění naší školy vybízí zabývat se pověstmi v nedaleké Praze. Šesťáci dostali obtížné zadání ke zpracování pověstí. Zadání znělo: Dobrodružný výlet po pražských pověstech. Museli pracovat nejen v češtině, ale i v informatice, použili znalosti ze zeměpisu i běžného života (používali plánovače tras a vyhledávali vhodná dopravní spojení)

 

Nejprve se rozdělili do skupinek. Každá skupina si musela vybrat 4 – 5 pověstí, které se budou nacházet v dochozí vzdálenosti v Praze.  Tedy hledáme a orientujeme se v mapě. Po přečtení je nutné si udělat stručný záznam pověsti, najít si mapu a naplánovat, kudy by se dalo jít, abychom šli systematický okruh a neběhali z místa na místo. Když si žáci vyhledali místa a měli veškeré podklady, zakončili svou práci tím, že celá skupina zpracovala prezentaci, vložila do MS Teams jako týmovou práci. Žáci se potýkali obtížemi spojené s karanténou, prací ve skupině, nutností improvizovat, protože pověsti třeba zůstaly ve škole. Tedy nezbytné bylo i spolupracovat z domova se skupinou, která byla již ve škole. Mohli si organizovat schůzky přes MS Teams, aby komunikace byla efektivní. Opravdu to nebyla procházka růžovou zahradou.  Ale musím konstatovat, že vzniklo dost prezentací, které stojí za to vidět i poslechnout si komentáře průvodců.

Věřím, že nám bude situace na jaře nakloněna, a my se vydáme do Prahy po stopách pověstí. 

RL