12Obě sedmičky se se podílely na jablkovém odpočinkovém dni různým způsobem. Každá třída strávila den po svém. Jedni žáci se vypravili do páté třídy. Byla to pro ně opravdu výzva. Páťáci jsou totiž už dost velcí a obavy před akcí stále vzrůstaly. Budou nás poslouchat? Co když ne? Starosti se rozplynuly při zahájení hodiny.

Společné čtení a tvoření vlastní davelské bájné potvory – zvířete, podle vzoru norského autora Jo Nesba, se opravdu podařilo. Děti se střídaly ve čtení, vymýšlely stránku do nové přírodopisné publikace, která určitě vznikne. Sedmáci ještě musí zapracovat jako editoři a korektoři, možná i trochu grafici, aby se dílo vydařilo a bylo publikovatelné. Máte se nač těšit, milí čtenáři.

Ve vedlejší třídě si sedmáci zkusili spolupracovat mezi sebou a pohodu, veselí a legraci si užívali také. Chlapci byli samozřejmě soutěživější a rychlejší než precizní dívky. Bavili se kreslením společného obrázku a předáním si obrázku beze slov a bez toho, aby ostatní viděli. Jedná se o princip „tiché pošty“, kdy nesmíte ale mluvit a jen na záda kreslíte obrázek. Ten před vámi musí dobře vnímat tahy, které provádíte a předat je dál.  Z jablka nám vznikl smajlík, z hvězdy třeba i domeček. Dívkám se ovšem podařilo předat si květinu přes sedm zad. Další společný úkol můžete vidět i na nástěnce v druhém patře. Ruce dvou lidí se svážou dohromady a úkolem je nakreslit společně jeden obrázek. Nejprve jsme zkoušeli jednoduchá zadání a končili jsme jabloní i s plody. Koordinace a spolupráce se dětem opravdu dařila. Bylo i skvělé sledovat, když na jeden papír, do jednoho obrázku kerslí tři svázané ruce a každá dělá něco jiného.

Odpočinkový den se opravdu vydařil. A nyní hurá do další práce.