V prostorách haly jsme umístili nové objekty, které doplňují naši podmořskou výzdobu. Nad šatními skříňkami najdete krásný obraz složený z mušliček a také jedno speciální akvárium s barevnými rybkami. Práce dětí z družiny vedla naše kolegyně Lenka a moc se jim povedly! Mrkněte na fotky. Díky a těšíme se na další přírůstky :-).
Dnes jsme se s téměř celým druhým stupněm vydali do Prahy na preventivní akci s názvem Revolution train. Na pražském nádráží v Dejvicích stojí 6 vagónů připravených k prohlídce v rámci protidrogové osvěty. Projekce, film, rozhovory, otázky a názorné ukázky k tématu nás vtáhly během chvilky a ani jsme se nenadáli a program na 100 minut byl za námi. Detaily a postřehy přineseme během pár dnů, k tématu se ještě budeme vracet, například tím, že žáci osmých tříd zpracují reportáž z tohoto zážitku. Teď jako ochutnávka pár fotek z místa :-). Program byl zajímavý, poučný a velmi názorný, díky!
Obě sedmičky se se podílely na jablkovém odpočinkovém dni různým způsobem. Každá třída strávila den po svém. Jedni žáci se vypravili do páté třídy. Byla to pro ně opravdu výzva. Páťáci jsou totiž už dost velcí a obavy před akcí stále vzrůstaly. Budou nás poslouchat? Co když ne? Starosti se rozplynuly při zahájení hodiny.
Odpočinkový den v devátých třídách nastal také tento čtvrtek 2.2. Celou školou proplouvala zimní pohoda po půlroční práci. Vysvědčení jsou rozdaná, deváťáci žijí rozhodováním se, na jakou školu podají přihlášky. V dubnu je čekají přijímačky a v červnu řeknou poslední na shledanou této škole. Odpočinkový den jim přinesl vzpomínání na první stupeň.
Část dnešního dne jsme strávili spočinutím, relaxací a povídáním na téma jablko. Žáci z 8.A spolu s žáčky ze 3.C zaostřili pozornost na jednu krásnou pohádku, jejímž ústředním prvkem práve jablko je - hádejte, která to je? Ano, Sněhurka :-). Třeťáčci ji svým čtením připomněli osmákům a ti se pak vzájemně zamýšleli nad tím, jak to zrádné jablko vlastě vypadalo, proč ho vůbec Sněhurka jedla a jak by se na jejím místě zachovali oni sami. A pak si společně vyzkoušeli namalovat ho - třeťák poslepu, osmák vedl jeho ruku. A do třetice jsme se pak pokusili ztvárnit jednoho z trpaslíků ze Sněhurky - a to zase takto: jednou rukou osmáka a jednou rukou třeťáka společnými silami. Vznikly zajímavé kresbičky a hlavně jsme si užili pohodu a vzájemné sdílení. Děkujeme paní učitelce Mrázové za příjemné přivítání ve 3.C., bylo to moc fajn!
V obou osmých ročnících si žáci na vlastní kůži vyzkoušeli, jak je obtížné vytvořit kvalitní slovníkové heslo. Inspirovali jsme se prací ostatních ročníků (sedmých a devátých), ve kterých žáci sepisovali seznam novodobých slangových slov generace puberťáků. My jsme si některá tato slova vybrali a psali k nim popis, který by se mohl hypoteticky objevit v novodobém slovníku generace Z :-). Zajímá vás, jaká slova dnešní mládež používá? A rozuměli byste jim? Zkuste se podívat na přiloženou ukázku :-).
V obou šestých ročnících pokračujeme na společné práci s názvem Království slunce - pracujeme ve skupinkách a práce je zaměřena na podporu kreativního myšlení, soustřeďuje se na vlastní psaní, vytváření vlastních textů v různých stylech a to na pozadí probírané látky Báje, Pověsti, Mýty, Bajky a Pohádky a postupně také Lyrika a Epika. Dál pracujeme ve skupinách na podpoře týmové spolupráce, učíme se konstruktivnímu dialogu a pravidlům hierarchického nastavení skupiny (leader a nutnost podřízení se názoru většiny, umění kompromisu….), sebereflexe atd. Vznikají krásné práce a žáci se hezky zapojují. Těšíme se na výsledek!