6.A - Zkoušíme psát husím brkem jako v době gotiky.
Celá akce našich společných "hokusů" s sebou přinesla nejen práci na pokusech samotných, ale i to důležité z výuky českého jazyka. Procvičili jsme si prakticky výklad, museli ho přizpůsobit posluchačům tak, aby jim bylo vše jasné a srozumitelné. Při tom jsme stihli si připomenout popis pracovního postupu a nakonec jsme vyzkoušeli napsat zprávu tak, aby byla publikovatelná i na našich webových stránkách. Mluvili jsme o titulku, v němž by se mělo objevovat sloveso, a zároveň byl poutavý, aby ho čtenář chtěl rozkliknout a zprávu si přečíst, ale na druhou stranu nebyl zavádějící. Snad se nám naše zprávy podařily. První část si můžete přečíst níže. A nebojte, v přípravě je mimo jiné fotoreportáž.
Po týdenních přípravách dnes konečně proběhla plánovaná "Burza vědy"! Žáci 7.A a 8.A připravili sérii fyzikálních pokusů, které předvedli svým mladším spolužákům ze čtvrtých a pátých tříd. Všechno se povedlo, pokusy vyšly, návštěvníci našeho malého veletrhu byli nadšení, líbilo se jim jak u sedmáků, tak i u osmáků a všichni si odnesli nové zážitky. Menší žáci nové informace o tom, jak fungují některé věci kolem nás (například, jak vznikne tornádo, jak se dá projít pohlednicí, jak rozkvetou papírové květiny ve vodě, proč se člověk nedokáže ohnout až na zem, když stojí zády přímo u zdi nebo jak se dá suchou rukou vyndat mince z misky s vodou atd.) a větší zase zkušenost s prezentováním odborných fakt. Byla toho spousta a bylo to náročné, ale naši vědci ze 7.A a 8.A to zvládli na jedničku. Moc děkujeme všem čtvrťákům a páťákům, že se na to všechno přišli podívat! Díky patří i všem rodičům za pomoc při přípravě a někdy příště to můžeme zkusit znovu! :-).
PCH
V sedmém ročníku jsme si dnes opět vyzkoušeli aktivitu čtení a vyvozování informací z textu - tentokráte na práci s příběhem, časem a smysly. Ve čtenářské dílně při čtení vlastní knihy měly děti za úkol sledovat, jak běží čas v příběhu a kolik času uplynulo za dobu jejich čtení. Zajímavé výsledky ukázaly, že čas vyprávění se během reálných 15 minut našeho čtení opravdu dokáže hodně lišit! V některých příbězích uteklo pár minut a v jiných dlouhá léta! Stejně tak zajímavé bylo hledat v textu informace, které míří na naše smysly - jak a prostřednictvím jakých slov se dozvídáme něco o chuti, sluchu, zraku, hmatu nebo čichu v příběhu?
VÝLET ŠESTAJOVICE
Kdy: 10. 11. 2021
Kdo: 1.B; 2.A; 3.A; 4.A,B
Na co: na exkurzi do čokoládovny a výrobu vlastní čokolády
Za kolik: 270,- Kč
Odjezd: 12,30 h
Návrat: 17 – 17,30 h (dle provozu)
Více informací a přihlášky najdete u svých dětí v družinových zprávničcích!
Vážení rodiče, od 8. 11. dochází ke změně objednávání obědů. Doposud bylo možné objednávat obědy ze dne na den do 14 hod. Nově půjde objednat oběd nejpozději 2 dny před dnem, např. oběd na středu je nutné objednat nejpozději do pondělí do 14 hod.
Děkuji za pochopení. Jana Potužníková, vedoucí školní jídelny
Pro zpestření přestávek a volných hodin jsme se v 7.A rozhodli přinést si do školy pár rychlých stolních a logických her a také si jednu skvělou, rychlou a mysl tříbící hru vyrobit! V hodině výtvarné výchovy jsme si vytvořili pomocí proužků barevného papíru krásné malé šachovnice. Máme jich spoustu, v nejrůznějších barvách a teď už jen musíme vymyslet, jak a kde seženeme kameny na dámu. Práce to byla velmi precizní a mnozí nevěřili, že ji vůbec zvládnou, vzpomněli jsme při tom na staré dobré štupování ponožek, a nebo na práci na tkalcovském stavu (to když jsme navlékali proužky barevného papíru do sebe), ale výsledek se opravdu povedl!