Naši druháci začali v rámci českého jazyka rýmovat. Inspiroval je Neználek se svými rýmy. Nejprve jsme zkoušeli na tabuli spojit různá slova, aby se nám rýmovala a nakonec jsme se s odhodláním pustili do celé básničky. Výsledek posuďte sami.
Úvaha je jedno z témat, které se určitě objeví deváťákům u přijímacích zkoušek na střední školy. Nejspíš ji budou muset rozpoznat mezi ostatními texty. Opakujeme právě v on-line hodinách, jak úvaha vypadá, její charakteristické znaky, rozdíly mezi ní a výkladem. A pokud žáci proplují až k maturitě, zajisté bude i maturitní slohovou prací. Snažíme se společně tedy nastínit, co by mohly úvahy obsahovat, podívat se na jednu věc z různých úhlů pohledu a konečně je i stvořit. Vše jsme zvládli během části jedné on-line hodiny. Ve skupinách se museli žáci domluvit a krátké zamyšlení sepsat.
Dnes naposled představujeme ohlédnutí za vánočními svátky prostřednictvím popisu vánočních dárků našich žáků.
Opět můžete zkusit hádat, jaké vánoční dárky dostaly některé děti pod stromečkem. Posuďte, jak se podařilo popsat nějaký předmět tak, abychom podle popisu daný předmět bezpečně poznali.
Díky bráškům třeťáčkům jsme si dobře pamatovali postup a rádi jsme ho sdíleli se spolužáky. Vyrazili jsme do mrazivého počasí a s vykulenýma očima jsme sledovali sopku chrlící čokoládu. Měli jsme radost, jak se nám pokus podařil. Těšíme se na další sdílené aktivitky našich starších. 1.C
V hodinách prvouky jsme se dozvěděli plno zajímavostí o neživé přírodě. Naším úkolem bylo prozkoumat vlastnosti některých látek, a proto jsme se doma na chvíli proměnili ve vědce a naše kuchyně v laboratoře. Zkoumali jsme vlastnosti látek, teplotu vzduchu a její vliv na skupenství vody. Také jsme vytvořili vlastní sopku. Inspirovali jsme některé sourozence z první třídy, kteří si pokus hned druhý den ve škole s celou třídou vyzkoušeli. Jak se nám vedlo, posuďte sami.
Video 1
Video 2
Video 3
Video 4
Vážení rodiče, z rozhodnutí MŠMT a MZ bude denní výuka ve škole probíhat i v druhé polovině února pouze pro žáky 1. a 2. tříd.
Žáci 3. – 9. tříd pracují distančně, tedy z domova, podle online rozvrhu jednotlivých tříd a plní zadané úkoly od svých učitelů.
Informace o provozu školy v březnu vám sdělíme jakmile budou ze strany MŠMT upřesněny.
Přeji všem pevné zdraví do dalších zimních dní.
Za tým davelské školy Jana Hrubá
foto z vyhlídky Máj, autor Martin Tesař
Vážení a milí! Konečně máme bílo!
Vyhlašujeme soutěž proti nudě a trudomyslnosti. Cílem je pobavit se, zasportovat, užít si krásy zimy a podělit se o fotky, pořízené při tomto snažení.
Fotosoutěž bude rozdělena do 3 kategorií:
1) Pozorovatel (kategorie P)
2) Sportovec (kategorie S)
3) Tvořivec (kategorie T)
Kritéria:
Pozorovatel jen dokumentuje, co vytvořila příroda a fotografie pořizuje bez vlastního zásahu - tedy romantika, nálady, stopy, zajímavosti apod.
Sportovec - sem by měly patřit všechny fotky, které zachycují sportovce (malé, velké, skupiny) při sportu i při netradičních disciplínách. Můžete připojit krátké vysvětlení, vtipný popisek.
Tvořivec- tato kategorie je určena všem, kteří staví ze sněhu obydlí, sochy, reliéfy, uměle vytvořené stopy, labyrinty...
Soutěžní fotografie zasílejte na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.