V sedmém ročníku jsme se ve výtvarné výchově podívali tak trochu na zoubek kubismu a surrealismu, tedy dvěma výtvarným a literárním směrům, které ovlivnily svět a po prvotních obtížích při prosazení něčeho zcela nového nakonec okouzlují dodneška svou abstrakcí, snovou vizualizací a naprostou nespoutaností, originalitou i vášní všechny diváky a obdivovatele krásných věcí (obrazů, soch, prostorových instalací, architektury…).
Jak už víte, naši deváťáci pracovali v průběhu domácí výuky na tvorbě slohu na téma: Jak snadné je dostat se na dno. Už jsme vám dvakrát představili jejich výtvory, dnes do třetice přikládáme poslední sérii. Zkuste na chvíli zapomenout na nepříjemnou situaci, která nás všechny postihla a začtěte se do dalších příběhů našich žáků.
PCH
Přijímací řízení na střední školy
(zákon č.135/2020 Sb. ze dne 25. 3. 2020 – zvláštní pravidla)
níže si přečtěte, jak budou v letošním roce vypadat přijímací zkoušky na střední školy. V případě dotazů mne kontatkujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Radka Limprechtová
Je jim v drtivé většině pouze 9 let, někomu již 10. Ale jak jsou malí, tak dávají do pohybu velké věci. Každé ráno doma vstávají napříč současné situaci. Bez výmluv usedají k připraveným učebnicím a vrhají se na své povinnosti.
Při posledním setkání ve třídě jsem viděla v jejich očích pouze obavu z neznáma. Uplynulo několik dní, přišlo první vyhlášení nouzového stavu, dny bez kamarádů a kroužků, nový přístup ze stran nás pedagogů. Tohle všechno museli vstřebat, pochopit a nějak se k situaci postavit. Po každodenním sledování smutných zpráv v médiích se chytli myšlenky jedné maminky a rozhodli se, že podpoří všechny, co nám pomáhají. „Když nemůžeme pomáhat i my a pouze sedíme doma a učíme se, tak jim chceme alespoň poděkovat.
Všem lékařům, zdravotníkům, hasičům, policistům, lidem, kteří pomáhají. Pro Vás jsme rozsvítili srdíčka v okně. Děkujeme.“
Jak už jste asi četli a víte, naši deváťáci pracují v průběhu domácí výuky na tvorbě slohu na téma: Jak snadné je dostat se na dno. Už jsme vám představili tři výtvory z pěra dívek z 9.A a 9.B. Dnes bychom vám chtěli představit tři originální nápady, které mají „na svědomí“ chlapci. Zkuste na chvíli zapomenout na nepříjemnou situaci, která nás všechny postihla a začtěte se do dalších příběhů našich žáků.
PCH
O tom, že učení na dálku není snadné a vyžaduje velký záběr nejen učitelů, ale hlavně rodin doma, o tom všichni víte své. My bychom vám ale dnes rádi ukázali, že i při takovém distančním vzdělávání může vzniknout něco zajímavého, že se dají děti motivovat k hodnotné samostatné práci, která některé dokonce může i bavit. V devátých ročnících prošli žáci těsně před nařízenou karanténou jednou hodinou, ve které jsme si na základě ukázkového příběhu povídali o tom, jak snadno se může změnit lidem život, když je potká něco nepěkného, tragédie v rodině, v životě, v práci…za úkol pak děti měly promyslet si doma vyprávění příběhu, který by toto téma nějak akcentoval. Podtitul slohové práce zněl: Jak snadné je dostat se na dno. Ale pak přišla karanténa a děti se ocitly doma a začalo dálkové vyučování…to ovšem nebylo pro nás překážkou, abychom své příběhy dotáhli do konce.