knihaV osmých třídách nás v literatuře čeká v letošním roce nelehké období 19.století. Nelehké proto, že je na pořadu dne opravdu mnoho zajímavých světových i českých autorů a čas je tak krátký! Pro začátek jsme si vybrali čtyři nejstěžejnější autory české literatury a zkoušíme se na ně podívat trochu jinak. Žáci dostali za úkol vytvořit postavu daného spisovatele či spisovatelky a naplnit ji zajímavými informacemi nejen ze života dané osobnosti, ale také doby, ve které žila a samozřejmě informacemi o dílech, které autoři napsali. Zadání je komplexnější, jeho součástí jsou i další dovednosti a schopnpsti.

Cílem je oživit osobnosti české literatury 19.století. Poznat a pochopit jejich dobu. Seznámit se s jejich dílem. Rekonstruovat jejich život. Vytvořit jejich podobu. Co očekáváme, že vznikne? Podobizna/portrét/loutka/socha/panák dané osobnosti. Dozvíme se o životě a době, ve které žila a co je pro danou dobu typické. Výstup by měl být také aspoň trochu interaktivní a zajímavě podaný. Děti mají za úkol použít zdroje, jeden z nich je povinný: ČT EDU. A také vytvořit video o vytváření postavy a postupu práce spolu s prezentací v pwp s rozdělením rolí a zhodnocením celé práce. Pracují v týmech a každý tým má svého leadra. Jejich loutka nebo objekt může například obsahovat nejrůznější interaktivní prvky jako kapsy se zajímavými informacemi ze života, tašku s knihami nebo deníkem, klobouk s mapou, kde osobnost žila a kudy cestovala, ústa plná citátů a zajímavých myšlenek atd... Uvidíme, jak se s tímto komplexním úkolem poperou a co vznikne. První výsledky můžete vidět na přiložených fotografiích.

PCH