knihaV listopadu jsme vyzkoušeli vzájemné meziročníkové učení na příkladu několika základních slohových útvarů, jako jsou například vzkaz, pozvánka, zpráva, reklamní slogan, inzerát, dopis a další. Žáci sedmých a devátých ročníků napsali a sestavili ukázkové příklady těchto slohových útvarů, ale udělali v nich vždy nějakou chybu. Ostatní ročníky, šesté a osmé, pak hledaly, kde je chyba a jaká, a pokusily se na základě těchto konkrétních příkladů sestavit definice a návod na to, jak takový konkrétní slohový útvar sestavit.

Práce byla založená hodně také na vyhledávání informací ve vhodných zdrojích (učebnice, sešit, ale zejména pak internet) a také posílila v dětech některé jejich měkké dovednosti, jako například práci s časem, schopnost rychle se rozhodnout, dovednost posoudit relevanci zdroje, najít správné informace a vyhledat podstatná fakta, posoudit a porovnat informace a další.

PCH