divadloStejně jako osmičky i naši deváťáci se vydali na zážitkové dopoledne do Divadla v Dlouhé. Nejprve jsme zkusili své vnímání na pouhé chůzi, jak se vyhnout ostatním a do nikoho nevrazit a zároveň sledovat dění a detaily kolem sebe. Do práce jsme se pustili s nadšením. Prostřednictvím deníku jsme se snažili zaznamenat své myšlenky a stavy v různých životních situacích. Hudba pro psaní byla inspirativním podkresem a navozovala atmosféru prožívání dospívajících lidí. Zadání se stupňovalo a najednou se objevil konflikt. Ovšem kdo může s problémem poradit nejlépe? No, přeci přátelé. Ti pomohli k rozhodnutí. Život je plný konfliktů a je potřeba se je naučit řešit a netvářit se, že neexistují.  

Paní lektorky měly celý program perfektně připravený, dokázaly nám přiblížit pocity, které nejspíš mohly plout hlavou postavám nejen v divadelní hře Romeo, Julie a tma, ale i v jakýchkoli situacích, kdy se setkáme pro nás s neobvyklými situacemi, lidmi, názory. Pak je vždy otázkou, jestli platí to, že láska hory přenáší.

            Postřehy žáků: 

  • Při literární dílně se můžete sblížit se svou třídou. SP
  • Vyzkoušeli jsme si, jaké to bylo řešit problém, nebo jak bychom ho řešili my. Viděli jsme, že každý ho řeší jinak. Spojení s divadelní hrou Romeo, Julie a tma tam rozhodně bylo. Člověk si to propojil s obdobím 2.sv.v. Workshop nám ukázal, jak se problémy dají řešit. Stálo to za to. MK
  • Věděla jsem o čem příběh je. Problémy se mají řešit včas, čím déle se to popírá, tím se v tom více utápíte. TK
  • Bylo zajímavé vyzkoušet si různé metody vnímání a pozorovat ostatní. A bylo trochu náročné psát deník za postavu.EH
  • Celkově jsem byl zmatený, nevěděl jsem, co je hlavním účelem. Ale celý program mě bavil. Nejlepší bylo plátno a stínohra. Snad budou další programy podobně zorganizované. VJ
  • Bylo to zajímavé a hned v několika směrech. Zaprvé to, že nás náhodně rozdělili do dvojic, pro někoho možná výhoda. Mě dali do dvojice s někým, s kým jsem za poslední dva roky nepromluvil. Dále pak psaní do deníku bylo neobvyklé, také nám umožnili nic nedělat. Bylo to na nás.Líbila se mi jejich hra se stíny v divadelním představení a my si to na workshopu mohli vyzkoušet. FP
  • Jelikož jsem znala příběh Romea, Julie a tmy, dílna mi dávala smysl. Podle mě může pomoci s tím, jak se vyrovnávat s problémy z pohledu někoho jiného a pomoc s empatií. Bylo to zábavným způsobem a řekla bych, že to lidi i bavilo. AP
  • -Bylo zapotřebí se do dané postavy hodně vžít a prožívat její situace. Na to nejsem zvyklý, bylo to obtížné. MD
  • Bylo to pro mě komplikované, nevěděl jsem o čem je Romeo a Julie…. MB
  • -RL-