mikroskopI tento týden pokračujeme s vytvářením detektivního příběhu. Tentokrát nám do příběhu přibyla důležitá stopa v podobě v krve na místě činu - děti dostaly 5 mikroskopů s pěti různými tekutinami a zjišťovaly, ve kterém je opravdová krev :-). Pak měly za úkol tento bod přidat do příběhu. Je pro připomenutí - jak už víte, s oběma šestými třídami pracujeme ve slohu na složitém slohovém útvaru, kterým je vypravování. Napsat dobrý příběh není jen tak. Proto, aby dobře fungoval, aby nás bavil, přitáhl naši pozornost a hlavně ji udržel, potřebujeme dobrou zápletku.

A vymyslet takovou situaci nebo moment, který celý příběh posune, nebo dokonce úplně obrátí, to není jen tak. Postupně se učíme, jak na to. A k tomu nám slouží příběh z místa činu - děti dostaly indicie, stopy, vodítka a obrys "mrtvoly" na místě činu a měly za úkol dobře vše prozkoumat a zkusit vyvodit, jaká osoba byla na místě činu nalezena a proč. Jakmile si definujeme tuto skutečnost, pustíme se do vymýšlení příběhu, co se asi mohlo stát....děti vymýšlení a zkoumání bavilo a už teď jsem zvědavá, jak to dopadne s jejich příběhy. První velký úkol mají za sebou - vymyslet postavu, teď je čeká ten druhý velký a těžký, zamyslet se nad zápletkou. Tak držte palce! 

PCH