zpetnaV obou sedmých ročnících jsme si posvítili na to, jak se co nejefektivněji poučit z toho, co dělám, abych to udělal příště lépe. Jinými slovy, podívali jsme se na hodnocení a dávání zpětné vazby pomocí popisného jazyka. Na jednoduché aktivitě, ve které si dvojice navzájem popisují obrázek, aniž by jej ten druhý viděl, jsme vyzkoušeli, jak nelehké je popsat věc přesně a věcně tak, aby ji ten druhý úplně stejně pochopil, viděl, zapsal. Poté jsme se pokusili zobecnit, v čem tkví pravidla, co nám při popisu funguje a jak se zlepšit. Pak jsme vše vyzkoušeli ještě jednou a znovu porovnali, zda nám naše vylepšená strategie fungovala. Kromě legrace a zábavy jsme si také připomněli cennou dovednost a schopnost - být přesný a objektivní. Práce děti zjevně bavila :-).

 

PCH