Úterý jsme v Železné Rudě zahájili pracovně - dobýváním školních vědomostí. Učili jsme se ve vnitřních prostorách hotelu, ale když sluníčko vyhřálo trávu, vyběhli jsme ven - někteří do lesa trénovat přirodovědné znalosti při sběru hub i přírodnin, někteří cvičili matematiku měřením hřiště a jiní pracovali v prosluněné šumavské přírodě na připravených pracovních listech.
Třídy 1.B, 5.A a 6.A dorazily do Železné Rudy! Všichni jsou ubytovaní a naobědvaní a právě jim začíná první odpolední program na téma "dobyvatelé", které je bude provázet celou letošní školou v přírodě. Všechny děti jsou spokojené a zcela v pořádku (kromě jedněch zapomenutých přezůvek...).
Rádi sdílíme pozvánku z Měchenic na 20.MĚCHENICKOU LETNÍ NOC S RÁDIEM BLANÍK. Již tuto sobotu 22.6. od 13:00 hodin.
Kritéria pro přijetí do školní družiny pro školní rok 2024 / 2025 byla stanovena takto:
Po skončení přípravy na přijímací řízení se devítky vrhly do činnostního vyučování. Opravovaly se dveře, vznikaly kresby, výmalba, obrázky, příběhy na zdech vevnitř školy i ve venkovním prostředí, na své si přišly i knihy v knihovně a na dvoře se objevil parádní graffiti nápis ZŠ DAVLE :-).Díky všem za spolupráci, po obou devítkách zůstává krásná nesmazatelná stopa!
V úterní a středeční hodině angličtiny jsme ve 3.B skloubili hned několik předmětů. Žáci si zopakovali přírodovědné znalosti o koloběhu vody v přírodě, pak ve skupinkách výtvarně tvořili - jedna skupinka kreslila základ plakátu (krajinu s řekou a mořem), druhá malovala a stříhala jednotlivé prvky (slunce, kapky deště, oblaka a šipky) a další děti tvořily popisky v angličtině. Poté žáci společně nalepili prvky na plakát a doladili celkový design. A zítra zdařilou práci dovrší závěrečnou prezentací koloběhu vody v angličtině právě pomocí vlastnoručně vyrobené pomůcky. Na momentky z procesu tvoření a výsledek se můžete podívat v galerii. Have a sunny day 🌞 VN
V pátek 7. června se postupně naši osmáci a deváťáci zapojili do testování projektu Stavební Gramotnost, který je určený pro žáky základních škol a gymnázií. Během 60 minut se žáci seznámili s příběhem stavebnictví, které provází lidstvo od jeho počátku. Stavebnictví bylo představeno jako obor s velkou historií, obor plný výzev a příležitostí k zajímavému budoucímu uplatnění, které není zdaleka tolik ohrožené nástupem umělé inteligence. Na závěr si děti zasoutěžily a podělily se o své postřehy a podněty k přednášce.