V pátek 18. března jsme se všichni ve škole zapojili do mezinárodně koordinované soutěže Matematický klokan. Po dvou letech různých online forem a posunutých termínů se soutěž konala klasicky v březnu a prezenčně. Žáci soutěžili celkem ve čtyřech kategoriích – 2. a 3. třídy kategorie Cvrček, 4. a 5. třídy kategorie Klokánek, 6. a 7. třídy kategorie Benjamin a 8. a 9. třídy kategorie Kadet.
Čtvrteční slunečný a krásný den byl jako stvořený pro výlety do přírody a za poznáním! Znalosti a dovednosti lze získávat i jinde než ve školních lavicích, a proto jsme se s některými třídami vydali dnes do lesů a kopců v okolí naší školy. Pokud to nevíte, okolní krajina je plná pozůstatků jednoho z nejstarších osídlení na našem území - osídlení starobylých Keltů. Se třídami 7.A a 7.B jsme se vydali na jedno z nich. Keltské hradiště a opidum na Závisti je vysoko na hřebenu kopce u Břežan, na druhé straně Vltavy, než na kterém stojí Davle a naše škola.
Žáci 6.tříd se aktivně podíleli na přednášce Za hranou, kterou je provázela lektorka Kateřina Vokrouhlíková ze společnosti Akademie CZ.NIC
Přednáška probíhala pro obě šesté třídy zároveň a občas nás dospělé děti dokázaly překvapit svými zkušenostmi a znalostmi v oblasti internetu. Nestyděly se odpovídat na položené otázky, dokázaly vysvětlit pojmy z oblasti internetu. Popsaly, co to vlastně internet je a jak funguje. Jaká rizika jsou spojena s aktivitami na nejrůznějších sociálních sítích. Uměly kriticky zhodnotit a vyjádřit se k uvedenému videu a chybám, kterých se někteří lidé dopouští na internetu a jaké to pro ně může mít nedozírné následky.
V pátek 18.3. k nám do školy opět zavítali odborníci z Akademie CZ.NIC. Tentokrát jsme s šestými a sedmými ročníky probrali téma toho, co už je na internetu a na sociálních sítích „Za hranou“. Tedy na co bych si měl dávat pozor, když to uveřejňuji na webu, a nebo sdílím, posílám. Jaké fotky, jaká videa, jaké komentáře nemohu použít, poslat a co už je z legislativního hlediska nelegální.
Každý rok 14. 3. matematici po celém světě slaví den π. Číslo π je matematická konstanta, která určuje poměr obvodu kruhu k jeho průměru. Je také známé jako Ludolfovo číslo a jeho přibližná hodnota je 3,14. My jsme si přiblížili jeho historii, odvodili geometrický význam a hlavně zasoutěžili v logické hře Matematico.
Na začátku školního roku se šesťáci seznámí s bajkami nejen jako čtenáři, ale hlavně jako odborníci. Umí je zařadit do žánru, vyjmenují typické znaky, podle nichž lze bajku bezpečně poznat. Naučí se nový pojem, personifikaci, a dokážou ho vysvětlit, poví vám autory nejznámějších bajek. A když to tak pěkně umí, připraví si dramatizaci s maskami, rekvizitami, naučenými texty zpaměti s tím, že si troufnou na to pozvat si obecenstvo. Jenže pak přijde další vlna korony a vše ukládáme do krabice a čekáme na to, až se vše přežene a šestka bude moci pozvat diváky.
S přicházejícím jarem se blíží i svátky Velikonoc. Myslíme na ně a těšíme se na ně i my ve škole. A abychom Veikonoce trochu přivítali, vytvořili jsme si netradiční velikonoční výzdobu v hale naší školy. Na této práci se podílely děti ze 7.A a z 9.B. Využili jsme metodu recyklace starých knih a oživili ji barevným papírem. Tvary a motivy jsou samozřejmě tradiční - velikonoční kraslice a zajíčci :-). Práce se dětem opravdu povedla!