Dějepisná olympiáda letos slavila již 50. narozeniny a její tematické zaměření bylo: „Labyrintem barokního světa“ (1556 – 1781)
Jsme rádi, že se mohla konat a že se ji dokonce podařilo napsat rukou a perem (nikoli barokním brkem) ve škole, díky návratu žáků do lavic.
Popravdě řečeno nás nezaskočil ani výběr zaměření, protože 400. výročí bitvy na Bílé hoře a 350. výročí úmrtí J. A. Komenského v první listopadové dekádě, vybízel se do tohoto období s žáky více ponořit. Velká chvála patří i České televizi, především webové stránce ČT edu, které přinesla mnoha krásných pořadů a dokumentů tak užitečných v distanční výuce.
Jak asi víte, naše škola má k dispozici kromě jiného také prostor keramické dílny s vypalovací pecí, ve které se konají volnočasové aktivity dětí. Posledních několik měsíců bohužel žádné kroužky nemůžeme realizovat, a tak nám přišlo líto, že dílna není využitá. Vymysleli jsme si tedy s žáky osmého ročníku malý projekt, v rámci kterého jsme se už začali chystat na Vánoce. Děti si vyzkoušely práci s hlínou a začaly vyrábět jednoduché talíře, podšálky, podložky a jiné nápadité, ale zvládnutelné produkty. Použili jsme metodu obtisku zajímavých přírodních materiálů.
Přinášíme další nálož příběhů, které se parádně popraly s těžkou garmatikou podstatných jmen, která označují párové lidské/zvířecí orgány J. Jak už víte, čeština je v mnoha směrech záludná a plná výjimek a připravuje si pro nás nečekané výzvy. Už jsme vás seznámili s tím, jak se to s těmi slovy oko, ucho, ruka, noha má. Když jsou to lidské nebo zvířecí orgány (tedy živé části těla), tak mají jiné koncovky skloňování, než když jsou to neživé věci, jako třeba ručičky hodinek, ucha hrnečků, nohy stolu atd….