Kalendář akcí
Přihlášení
Ve dnech 6.10 a 13.10. a 14. 10. vyrazily třídy 8.B, 9.B a 7.B na návštěvu do nově postaveného depozitu Národního filmového archivu na Hradištku. Exkurze na filmové pracoviště, kde se čistí, restaurují a opatrují filmové snímky od nejstarších po nejnovější byla velmi zajímavá. Vyzkoušeli jsme si jak poznat, že je filmový pás poškozený, viděli jsme, jak se o něj správně postarat a také jsme se dozvěděli, jak se barví, dobarvuje a kontroluje film. Exkurze nás v mnohém příjemně překvapila a obohatila o cenné znalosti. Viděli jsme zajímavé a vzácné stroje a způsob uchovávání filmových pásů v krabicích. Děkujeme NFA a jeho pracovníkům za možnost navštívit jejich pracoviště, moc si toho ceníme.
Ve středu 19.10.2022 odpadá kroužek gymnastiky z důvodu konání ŠVP. Děkujeme za pochopení.
V pátek 14. 10. se od 16 hodin ve školní družině odehrálo již tradiční dlabání dýní. Mnozí nedočkavci už netrpělivě vyčkávali dlouho před otevřením, aby si pak zabrali nejlepší místa na družinové zahradě.
Účast byla opravdu hojná, až jsem se začala obávat, zda se tam vůbec vejdeme. Soutěžních dýní bylo 76, to mluví samo za sebe. Vybrat ty nejhezčí bylo opravdu náročné. Rok od roku se dlabači zdokonalují a vymýšlí krásnější modely. Všichni máte náš obdiv.
Na druhém stupni se třídy zapojily do projektu Záložka do knihy spojuje školy. Do Kežmarku poputují záložky, které v hodinách výtvarné výchovy vytvářely naše děti. Jak ale vybrat pouze 30 z nich, když zdařilé byly téměř všechny? Tedy tohoto težkého úkolu se zhostila estetická komise. Dostala za úkol vybrat 30 nejpovedenějších, které budou reprezentovat naši školu v zahraničí. Věříme, že odborně vybrané záložky udělají slovenským dětem radost.
V osmých třídách nás v literatuře čeká v letošním roce nelehké období 19.století. Nelehké proto, že je na pořadu dne opravdu mnoho zajímavých světových i českých autorů a čas je tak krátký! Pro začátek jsme si vybrali čtyři nejstěžejnější autory české literatury a zkoušíme se na ně podívat trochu jinak. Žáci dostali za úkol vytvořit postavu daného spisovatele či spisovatelky a naplnit ji zajímavými informacemi nejen ze života dané osobnosti, ale také doby, ve které žila a samozřejmě informacemi o dílech, které autoři napsali. Zadání je komplexnější, jeho součástí jsou i další dovednosti a schopnpsti.
Když se sejde skvělá parta, hezké počasí a prima místo, tak...
-
2AB78FF3 37F2 4147 B38A DE7E97558C5A
-
2B1A72B6 040F 4F00 B0EB 8B3E5BF9934B
-
6A98D15E 4DBC 44F8 A2F7 E2B6035D0537
-
6E481CFC E875 44D3 98C7 3C7DACFF70C6
-
6E1872EA A67D 4290 B89A F08DB390876F
-
8BCCBD87 9330 44B7 9078 52EC003C7FE8
-
8EAAE8E4 256C 4C3C 8210 9F84EFFCCA06
-
20AA5564 B7C9 4F20 A75F 48A6CD866B43
-
29D05755 E52B 45C0 973D 7D9DF9DD9595
-
42FF1D52 DD20 4E87 B7B6 5B8F3B3CE3C3
-
50BB093E D78B 4365 A1E0 264822BB3D18
-
058CC8F6 0429 47D4 A342 89F341B56BF5
-
59F1F0A6 AA94 4B80 B71D E64AA9574533
-
68B64388 F72E 4D69 BA23 E04B78834A01
-
78CD6946 18B6 4094 B5AB F07D47DDF7A5
-
83D2CA69 009F 4ABE A33D 6D0EBF0B1B16
-
85A9FF4A F3CE 46B3 9D8B 204AFA5A3219
-
90AC2638 111D 4B03 BF16 5EB8C65B0074
-
99E57B31 983D 4F4B BC5A D80B64FE1CAB
-
0658ED8E BC95 4246 ADFF D60DAF655C5F
-
4063BA6D BC85 49F9 9269 C9B720C1CD04
-
81061CF0 0688 498E BCCB 5EC326D5FF29
-
92643A0E 4395 4281 8538 62189FC250BC
-
24256557 8429 4AE6 A909 819DD1BB95C2
-
49308168 63BC 4408 9548 54903F7587A4
-
A3BD1225 C122 4586 8EE5 139A58463B68
-
A7742035 2CBA 415F 85CC E872172FC2D2
-
B8B9F317 A001 48FC B560 D62C7EC70A3C
-
B318C828 BF0D 4E01 AC6D C6C2ECFA3469
-
C9E7591F 1343 4151 B204 FA136EE763D1
-
CAF9A04A 0A94 4AFC B98C 7B901EF259E3
-
D2DA3AD6 B4CD 46A8 A5A2 B22B46B0A526
-
D8B07A2E 3700 4A60 969F 7324C28CD1F0
-
DF25C7B3 5919 49C4 87D4 22E851A79AFC
-
E8A39B2E C48C 4967 80C7 8BA5248C5124
-
EBA0F753 1677 4105 8FD3 DACFE7D30E84
-
F1A583F3 E384 4004 9EF9 FBC8A0FA041D
V rámci oslav jazykové rozmanitosti Evropy oslavili žáci dne 29.09. 2022 Evropský den jazyků. Žákům byla touto formou představena důležitost učení se cizích jazyků, a to nejenom těch, které nabízí naše škola. Studenti napříč ročníky se během hodin cizích jazyků i ostatních předmětů zapojovali do různých výzev, vyhledávali informace o jednotlivých státech, učili se jazykolamy, tancovali, porovnávali názvy dnů v týdnu či měsíců, nebo se do cizích jazyků snažili ponořit vlivem tamní gastronomie.
Španělštináři z osmých tříd vařili španělské tapas. V rámci příprav si vyzkoušeli tento typický, velmi družný způsob stravování a vytvořili pokrmy jako churros, patatas bravas, tortilla de patatas, sangria či melón con jamón. V jiných třídách zněly anglické písně a třídy ,,ochutnávaly“ kulturu jednotlivých zemí skrze národní tance. A pokud nás již nudily jazyky, které se ve škole normálně učíme, tak jsme se mohli na chvíli přemístit třeba do barvité Francie, kam nás lákal francouzský šanson a vůně perfektně usmažených crêpes.