V osmém ročníku jsme se ve výtvarné výchově zamýšleli nad tématem nekonečnosti vesmíru. Ptali jsme se sami sebe, co bychom chtěli v takovém neohraničeném prostoru zažít, jak by na nás to moře hvězd a tmavá obloha s barevnými šmouhami mlhovin asi působilo...použili jsme anylinové barvy a metodou dvojobrazu jsme vytvořili sny, přání a nebo představy o tom, co by se ve vesmíru dalo podniknout a nebo co bychom tam mohli dělat a koho bychom tam mohli potkat :-). Na výsledek se můžete podívat ve fotogalerii :-).
Mikulášská tradice na naší škole se uskutečnila i v letošním roce. Obě deváté třídy se pečlivě připravovaly na letošní čerty. Plánovaly, kudy se projdou školou tak, aby vše krásně plynulo a narušily výuku ostatních jen minimálně. Předem se domluvily s třídními učitelkami prvního stupně na postupu a požadavcích. Aby náhodou čert neodnesl nějakého hodného žáčka či naopak, aby nezapomněli čerti pokárat lotry a zlobidla. Ještě v pondělí ráno Mikuláš trénoval svůj proslov, vstup do třídy. Není to vůbec jednoduché. Jestliže máte na hlavě mitru, nesmíte na ni zapomenout, jinak ztratí Mikuláš svou vážnost a důstojnost. Mikuláše doprovázeli úchvatní andělé, radost pohledět. A nejdůležitější funkci plnili čerti. Strach z nich šel a určitě byste je nikde nechtěli potkat. Dohromady tvořili skvělý tým, tedy dva týmy.
Na dobu adventu jsme se u nás ve škole na 2.stupni připravili nejen pocitem, náladou a atmosférou, ale také konkrétní vánoční výzdobou :-). Letos jsme zvolili téma adventních kalendářů a netradičně pojatých vánočních stromků. Kalendáře jsme vytvořili z vlastnoručně vyrobených psaníček, z nichž každé ukrývá zajímavou myšlenku nebo citát autorů z různých období. Každý ročník hledal v tom období a epoše, kterou právě probírá, najdeme zde tedy výroky Platóna, Cicera, Jana Husa i Komenského, stejně jako Charlese Dickense, Boženy Němcové, Erbena, Máchy nebo Hemingwaye, Fitgeralda nebo Havla, Březiny či Vyskočila...
Na naší škole proběhl v pátek 2.12.2022 49.ročník školního kola Olympiády v českém jazyce.
6 žáků z 9.tříd a 16 z osmých tříd se zúčastnili každoročně vyhlašované vědomostní soutěže z českého jazyka. Olympiáda je členěna na 2 části. V mluvnické části se soutěžící potýkali se záludnostmi zvukové stránky jazyka, skladby i tvarosloví a praktickým využitím v komunikaci. Druhá část spočívá ve vypracování nápadité slohové práce na zadané téma.
Nejúspěšnější řešitelé školního kola jsou:
Stoupněte si někdy poblíž dětí a chvíli jen poslouchejte, jak se spolu baví. Dokážete jim vůbec rozumět? V hodinách českého jazyka jsme se se sedmičkami pustili do práce na slovníku současné generace. Generace Z. Děti tvořily ve skupinách slovníky své vlastní slovní zásoby. Pro dospělé někdy nesrozumitelné. Učili jsme se totiž o vývoji jazyka a tom, jak se slova v průběhu času mění. Některá zastarávají, jiná naopak vznikají. Existují i slova určitých společenských skupin. Snažili jsme se vytvořit slovník, který je vyložené náš. Slovník generace Z, Slovník současných puberťáků nebo Slovník PC gamerů. Naše slovníky najdete ve 2.patře na nástěnkách. Přijďte si počíst, diskutovat, jestli to tak opravdu je, pobavit se a naučit se rozumět nové slovní zásobě. Třeba se najdou na škole jiné třídy, které se slovník rozšíří o slova další.
Žáci 6. a 7. tříd se zúčastnili akce: "Vidět a být viděn" ve spolupráci s PČR. Jednalo se o prevenci správného chování na pozemních komunikacích, jak ze strany chodců, tak řidičů.
Součástí byla názorná ukázka propojeni teorie z předmětu fyzika, kde si žáci vyzkoušeli měření rychlosti aut za pomoci radaru. Seznámili se se dvěma druhy radaru na jiném principu měření, zaznamenaní výsledků a následném postupu řízení.
Měli možnost si vyzkoušet neprůstřelnou vestu a jako odměnu obdrželi od PČR dárek dle vlastního výběru v podobě reflexních prvků, pro vlastní bezpečnost na pozemních komunikacích.
Tímto děkujeme PČR za součinnost a názornou ukázku a těšíme se za rok znovu.
Práce dětí ze 4.A - obrázkové čtení.