Dnes se poprvé sešli naši mladí ajťáci a ajťačky v počítačovém kroužku určeném pro žáky 6. - 9. tříd naší školy. I letos čeká žáky spoustu zajímavých aktivit - od pronikání do tajů hardware, budování ve vzdělávací verzi hry Minecraft Education po práci při sestavení a provozu 3D tiskárny. Pan Libor Šedivý, který kroužek vede, má připravenou pestrou zásobu nápadů, jak dětem otevřít svět výpočetní techniky, počítačových programů a užitečných aplikací. V kroužku jje ještě pár volných míst, v případě zájmu kontaktujte přímo pana Šedivého na mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
V osmých ročnících jsme se seznámili s absurdní literaturou, poezií nonsensu a specifickým literárním útvarem zvaným „limerik“. A co to je? „Limerik je výbuch smíchu, kterým se jazyk aspoň na chvíli osvobozuje ze svěrací kazajky přísné logiky. Podle jedné teorie prý limerik vymysleli angličtí námořníci, kteří procestovali celý svět, spatřili věci nevídané a v přístavních krčmách se bavili tím, že svá dobrodružství řádně opepřili fantazií, aby se navzájem trumfovali a hlavně, aby ohromili suchozemské pecivály. Ale poněvadž prý nejpraštěnější říkanky vymýšleli mořští vlci v irském Limericku, pojmenování bylo na světě.“ (Z knížky Jiřího Žáčka „ 99 dědečků a 1 babička“.)
Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou České republiky a je založena na logických úlohách a určena pro všechny žáky základní školy – od prvňáčků po deváťáky. Nejedná o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování. Soutěžící se musí do konce září, tj. do 30. 9., registrovat svým emailem na stránkách https://www.logickaolympiada.cz/vstup_pro_zaky/ .
Máme za sebou poslední téma mediální gramotnosti, které jsme s davelskými žáky chtěli probrat, ukázat jim úskalí a záludnosti médií. Podívali jsme se na zoubek mediálním stereotypům, každý ročník zvlášť prošel formou diskuze, hry a zážitkové pedagogiky toto zajímavé téma. Základní forma práce s cílovou skupinou je elicitace znalostí o daném tématu, případně brainstorming na dané téma, dále představení tématu prostřednictvím připravených materiálů portálu Chytrá škola (videa, infoletáky, příklady k práci), následně formou diskuze a hry rozvinutí tématu a aktivní zapojení žáků do debaty a akce. Zaměřit jsme se chtěli zejména na využití soft skills žáků, a to na: týmovou práci-vedení týmu vs. podřízení se leadrovi, kreativní myšlení, předvídavost, asertivní jednání v kontextu schopnosti sebereflexe a zpětné vazby, samostatnost a empatii, strategii a koncepční práci, dále na podporu rozhodovacích procesů, myšlení podle analgií, spojování znalostí, konstruktivní kritiku, osobní efektivitu, práci v různě početných skupinách a kolektivní spolupráci. To vše jsme zvládli, děti si témata a práci na nich užili a teď naposledy odcházeli se zajímavými poznatky o tom, co vše je stereotyp a jakým mediálním stereotypům podléháme.
Vážení rodiče, milí žáci. I v tomto školním roce Vám nabízíme oblíbené odpolední kroužky. Všechny nabízené kroužky vedou naše paní učitelky, vychovatelky školní družiny či osvědčení přátelé naší školy a konají se v prostorách školy. Začínáme 21.9.2020, pokud není uvedeno jinak.
Od čtvrtka 10. 9. platí nové nařízení Vlády ČR, které zavádí povinné nošení roušek ve společných prostorech.
Rodiče, prosím, dohlédněte na to, aby vaše dítě mělo každý školní den dvě roušky - jednu na sobě, druhou v obalu v tašce. Roušku si děti nasadí před vstupem do školní budovy a při pohybu ve společných prostorách po škole. Ve třídě a při jídle ji mít nemusí. Při pobytu venku rouška povinná není (tělocvik, družina, učení se venku).
Děkujeme za spolupráci.
Máme za sebou zajímavý workshop na téma komix! Děti z druhého stupně si připomněly, jaké komixové hrdiny znají, kdo jim dal tvar, barvu a hlášky a také si samy mohly vyzkoušet jeden komix „udělat“. Stručné seznámení s komiksem, jeho historií a principy a konkrétním postupem tvorby komiksu není nikdy na škodu! V další části se pak děti samy proměnily ve scénáristy, ilustrátory, ale také režiséry a herce. Rozdělily se do skupin a týmovou prací vytvářely komiks na dané téma s pomocé podkladů, které dostaly od odborníka na slovo vzatého – autora komixů, scénáristy pana Daniela Vydry. Ten se snažil v dětech probudit tvůrčího ducha, dovést je k neotřelému nápadu s nějakou vtipnou pointou a potom ho srozumitelným způsobem prezentovat. Jak sám říká: „Vždycky mě překvapí, že ačkoliv se témata opakují, dojdou nové skupinky a nové děti vždy k něčemu originálnímu, co dokáže pobavit je samotné i ostatní přítomné...“