Obě osmé i obě deváté třídy se dnes dozvěděly něco více o tom, jak vypadá literární, filmový a divadelní scénář, jaké jsou mezi nimi rozdíly a jak to funguje, když se do scénáře převádí původní literárné text. Podívali jsme se na ukázky zpracovaných scénářů ve filmu, v televizi a na divadle a poukázali na rozdíly v možnostech vizualizace, které přináší film vs. divadlo. A to vše pod taktovkou zkušeného scénáristy Jana Drbohlava, který obor scénáristiky nejen vystudoval a úspěšně se živí jako filmový, divadelní i televizní scénárista, ale který tento obor také učí na vysoké škole. Díky všem! Bylo to prima. A na závěr ještě zpětná vazba jedné z pedagožek, které se programu také účastnily: " Celý progam se mi opravdu líbil. Bylo to moc zajímavé i pro mne. Uvědomila jsem si rozdíly při vnímání stejného díla v divadle a při sledování filmu. Nutnost přizpůsobení projevu herců, rekvizit a dalšího v divadelním představení, kde není možnost střihu a použití detailu rekvizit. Také mne velmi zaujalo vysvětlení zpracování knihy do scénáře. Především umění vybrat nejdůležitější obsah, které potřebujeme i v běžném životě. Na dětech bylo vidět velké zaujetí po celou dobu výuky."
Počasí tomu sice úplně nenasvědčuje, ale jaro už klepe na dveře a zima se pomalu ale jistě bude muset odporoučet. V rámci výtvarné výchovy jsme si řekli, že se pokusíme jaro a jeho veselé barvy a zvuky přivolat co nejdříve. Vytvořili jsme během několika hodin VV veselou netradiční stromovou alej a zaplnili ji zpívajícími ptáky. Práce to byla kreativní a velmi nápaditá a alej už zpestřuje chodbu naší školy! Mrkněte na obrázky. Díky všem, dobrá práce :-).
Vážení rodiče předškoláčků, kapacita davelské školy má svoje limity. I pro letošní zápis bylo tedy nutné nastavit objektivní kritéria pro přijetí dětí do budoucích 1. ročníků, podle kterých bude ředitelka školy postupovat při rozhodování o přijetí dítěte k základnímu vzdělávání.
Vážení rodiče našich budoucích prvňáčků, letošní zápis do budoucích 1. tříd se bude konat ve dnech 16. a 17. dubna 2024.
Na webu školy najdete v polovině března odkaz k vyplnění elektronické žádosti o přijetí a také odkaz na registraci k zápisu, ve kterém si zvolíte vhodný den a konkrétní čas zápisu.
Ahoj cyklotáborníku, pojeď s námi i letos poznávat další kousek naší krásné země. Tentokrát nás čeká kraj plný rybníků, krásných památek a přírodních zajímavostí - Jindřichohradecko. V termínu 13. - 20. 7. 2024 opět šlápneme do pedálů.
A na co se můžeš těšit kromě bezva výletů? No přece na celotáborovou hru, vaření v přírodě, speciální triatlon a další sportovní a tvořivé aktivity. Pokud máš zájem, neváhej a vyplň přiloženou přihlášku a předej ji osobně nebo elektronicky Svátě Chrastilové nejpozději do 8. 3. 2024. Přihlášku najdeš ZDE. Rozhoduje pořadí podání přihlášek, tak neváhej:-)
Milí čtenáři! Hlásíme, že naše malá školní knihovna prošla reorganizací, lehkou modernizací a hlavně - rozšířením! Přibyly tři veliké regály na další knižní přírůstky, knihovna dostala nové cedulky s označením kategorií a vy se můžete po prázdninách těšit opět na zajímavé čtení. Budete si muset zvyknout na nové rezdělení a rozložení knih, vlevo najdete všechny moderní tituly z kategorie young-adult, sci-fi a fantasy, nebo detektivka a thriller, či dobrodružné a vpravo pak spíše ty, co potřebujete ke školním aktivitám :-). Přejeme hezké čtení!
Poslední den před prázdninami jsme měli možnost naučit se opět něco nového. Ve třídě paní učitelky Petry Mrázové probíhá v leotšním roce tandemová výuka v hodinách matematiky (mimo jiných). Ve spolupráci se zkušenou a velmi inspirativní pedagožkou Petrou Dvořákovou se děti v této třídě učí matematice podle zásad a metodologie pana profesora Hejného. A protože je tato výuka velmi zajímavá, funkční a opravdu velmi dynamická, zajímalo i některé ostatní učitele, jak to v této konkrétní tandemově vedené hodině vypadá: jak jsou žáci zapojeni, jak si vyučující rozdělují kompetence, jak probíhá pedagogický proces. Hodina byla skvělá, stále se něco dělo, děti to zjevně bavilo a z tolika učitelek v jedné hodině nebyly vůbec vyvedené z rozvnováhy. Děkujeme za krásný příklad dalšího možného přístupu!