Po zprávách z parlamentu se naše třída rozhodla vyzkoušet nějaké aktivity vhodné pro well being.
Zaujala nás možnost společné svačiny. Odhlasovali jsme si párky v rohlíku, s kterými máme zkušenosti z vánočních trhů. Chlapci přinesli párkovač, nakoupili suroviny a již nám nic nebránilo si sváču užít.
Také se nám líbila myšlenka sdílet své talismany, povyprávět si jejich příběh, zjistit v čem nám pomáhají a k čemu slouží. Některé příběhy byly tajuplné a historie předmětů sahala až do dávné minulosti.
A tak jsme využili předprázdninový čas a zpříjemnili jsme si dopoledne společným povídáním. Příště nás čekají jednohubky, které vyrobíme v rámci předmětu člověk a svět práce.
Pěkné prázdniny všem přeje 5.A.
V hodině zeměpisu a přírodopisu jsme se šesťáky a sedmáky hráli obrázkovou tichou poštu. Úkol zněl jasně: Vzít si papír a tužku, nakreslit zadaný pojem, papírek ohnout, aby nebyl vidět nápis a poslat dál. Jiný spolužák se podívá, co je tam nakresleno, napíše, co si myslí, že to je, ohne a pošle dál… takto to pokračuje do té doby, než nezbyde žádné místo na papírku. Na výsledek se podívejte sami :-)VB
„Tahle hodina přírodopisu byla zábavná. Propojili jsme výtvarku s přírodopisem prostřednictvím hry. Bavilo nás to. Pro nás to byla trochu úleva, protože prázdniny máme už za dva dny a nemůžeme se dočkat.“ NP
Dnes děti zažily zábavnou show s Michaelou Dolinovou. A kdo jiný by měl vyprávět dětem o počasí než naše „Rosnička z televize“.
Zábava, radost a písně rezonovaly celou tělocvičnou. I tímto způsobem se dá naučit či zopakovat vše důležité o počasí. Hravou formu děti ocenily. Spolupodílely se na vystoupení, jak svým zpěvem, tak i tanečními kreacemi. Děti hádaly počasí dle zvuku, naučily se, jak poznat z oblohy počasí na další den. Vyzkoušely si, jak poznat počasí z provázku, proč chodí slepice brzy spát a co se bude dít, když pes žere trávu.
Ve druhém ročníku se začínáme v matematice učit o krychli, a protože děti rády tvoří a staví, rozhodli jsme se, že si každý svou krychli postaví. Místo stavebnice nám posloužil mnohem levnější materiál – cizrna namočená ve vodě a párátka. Děti se vrhnuly do stavění a bylo to lepší než Lego. Nejdřív si každý vytvořil svou krychli a pak už byl prostor pro dětskou fantazii. Vznikly úžasné stavby, věže, domy i celá města.
V posledním lednovém týdnu se naše škola stala dějištěm školního kola Biologické olympiády, soutěže, která testuje biologické znalosti a dovednosti žáků. Letošní ročník byl plný zajímavých úkolů, které pokrývaly různé oblasti biologie a téma znělo „Jak se žije v lužním lese“.
První tři řešitelé z každé kategorie dále postupují do okresního kola, které se bude konat jako již tradičně v ZŠ Dolní Břežany. Děvčata z 8. a 9. ročníku tam budou vyslány v úterý 19. března a děvčata ze 7.A se okresního kola zúčastní v pondělí 22. dubna. Do té doby mají za úkol zpracovat vstupní úkol, který bude součástí hodnocení.
Děkujeme všem zúčastněným žákům za nasazení při řešení školního kola Biologické olympiády a níže přikládáme výsledkovou listinu. VB
V davelské škole jsme od září 2023 obnovili činnost šachového kroužku. Tento odpolední kroužek je určen pro všechny děti od 1. do 9. třídy, které mají zájem naučit se a trénovat tuto královskou hru. Děti se v kroužku naučí pravidla šachu a postupně získávají zkušenosti v hráčských strategiích. Učí se radovat z výhry i statečrně přijímat prohru. Nabyté zkušenosti si hráči ověřují v šachových turnajích a výzvách.
Do šachového kroužku chodí kluci i holky a je stále otevřen dalším zájemcům. Kroužek probíhá každou středu od 14 do 15:30 hod. Noví zájemci se mohou hlásit u vedoucího kroužku Davida Hrubého na mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Malá skupinka žáků osmé třídy se vydala ve úterý 23.1. 2024 na SPŠ stavební do Prahy, aby si rozšířila své obzory. Letos jsme jeli zatím jen se zájemci o obory stavebnictví, architektura a interiérový desig. Na podzim, až střední škola vyhlásí další termíny projektových dnů, objednáme návštěvu pro další zájemce. Je totiž skvělé vidět na vlastní oči, jak škola funguje, jaká atmosféra tam panuje a jestli obor, o němž si myslíte, že je ten pravý, opravdu pravým je.
Příští školní rok čeká všechny osmáky obtížné rozhodování, které ovlivní jejich životy. Aby mohli rozvážně promyslet, kudy se na další cestě vzděláním vydají, chceme takovýchto nabídek využívat, nejen na této škole, ale ji dalších středních školách.