V sedmé třídě v hodinách češtiny probíráme slova kolem dokola. Jak se do našeho jazyka dostala, způsoby tvoření nových nebo co se stane, když složíme dvě slova dohromady.
Abychom si zpestřili on-line hodiny, bavili jsme se vytvářením příběhů. Ale podmínkou pro splnění zadání bylo využít co nejvíce slov složených. Díky tomu vznikla spousta příběhů, u nichž se můžete krátce zastavit z dennodenního kolotoče, odpočinout si a zkusit najít všechny složeniny v textech našich žáků. Věděli jste, že existují i hybridní složeniny?
I na dálku a online si hrajeme s různými možnostmi a úkoly ve výtvarné výchově. Žáci 8.B měli například v únoru za úkol vytvořit fotografii, která bude obsahovat nějaký optický klam využívající perspektivu. Nejen, že si připomněli tímhle úkolem učivo matematiky, fyziky a přírodopisu (perspektiva jsou přece sbíhající se přímky a optický klam pracuje s klamavým vnímáním prostředí pomocí oka, které přenáší do mozku vjemy, jež nás snadno dovedou ošálit), ale hlavně se pobavili!
Naši druháci začali v rámci českého jazyka rýmovat. Inspiroval je Neználek se svými rýmy. Nejprve jsme zkoušeli na tabuli spojit různá slova, aby se nám rýmovala a nakonec jsme se s odhodláním pustili do celé básničky. Výsledek posuďte sami.