Úvaha je jedno z témat, které se určitě objeví deváťákům u přijímacích zkoušek na střední školy. Nejspíš ji budou muset rozpoznat mezi ostatními texty. Opakujeme právě v on-line hodinách, jak úvaha vypadá, její charakteristické znaky, rozdíly mezi ní a výkladem. A pokud žáci proplují až k maturitě, zajisté bude i maturitní slohovou prací. Snažíme se společně tedy nastínit, co by mohly úvahy obsahovat, podívat se na jednu věc z různých úhlů pohledu a konečně je i stvořit. Vše jsme zvládli během části jedné on-line hodiny. Ve skupinách se museli žáci domluvit a krátké zamyšlení sepsat.
Dnes naposled představujeme ohlédnutí za vánočními svátky prostřednictvím popisu vánočních dárků našich žáků.
Opět můžete zkusit hádat, jaké vánoční dárky dostaly některé děti pod stromečkem. Posuďte, jak se podařilo popsat nějaký předmět tak, abychom podle popisu daný předmět bezpečně poznali.
Díky bráškům třeťáčkům jsme si dobře pamatovali postup a rádi jsme ho sdíleli se spolužáky. Vyrazili jsme do mrazivého počasí a s vykulenýma očima jsme sledovali sopku chrlící čokoládu. Měli jsme radost, jak se nám pokus podařil. Těšíme se na další sdílené aktivitky našich starších. 1.C